© 2002-2019 Кафедра маркетингу та УІД. ННІ ФЕМ ім. О.Балацького
Marketing: examples and tasks

mark_bakalavr_200

Illyashenko S. (general editorship) and others
Marketing: examples and tasks. - Tutorial. - 2006. - 400 p.

The practical tasks and examples of their solution are presented in the tutorial. Among them are: calculated and analytical tasks, cases, schemes, tests to check the level of the theoretical and practical knowledge assimilation. Assignments are based on materials of domestic enterprises and institutions and cover the following topics: fundamentals of marketing, merchandising, infrastructure of commodity market, marketing researches, marketing commodity policy, marketing pricing policy, marketing communication policy, industrial marketing, logistics, international marketing. The book is intended for teachers, postgraduates and students of economic specialties, as well as those who study marketing on non-economic programs. Will be useful for managers and leading specialists in different fields and readers who are interested in the problem of marketing.

Language: Ukrainian

Original reference: Маркетинг у прикладах і завданнях: Навчальний посібник / під ред. Ілляшенка С.М. - Суми: ВТД "Університетська книга", 2006. - 400 с.

Contents

Вступ
Розділ 1. Основи маркетингу
1.1 Розрахункові та аналітичні завдання
1.2 Кейс
1.3 Тести
1.4 Схеми для доповнення

Розділ 2. Інфраструктура товарного ринку
2.1 Розрахункові та аналітичні завдання
2.2 Кейс
2.3 Тести
2.4 Розроблення і доповнення схем

Розділ 3. Товарознавство
3.1 Розрахункові та аналітичні завдання
3.2 Тести
3.3 Схеми для доповнення

Розділ 4. Маркетингові дослідження
4.1 Розрахункові та аналітичні завдання
4.2 Кейс
4.3 Тести
4.4 Розроблення і доповнення схем

Розділ 5. Маркетингова товарна політика
5.1 Розрахункові та аналітичні завдання
5.2 Кейс
5.3 Тести
5.4 Розроблення і доповнення схем

Розділ 6. Маркетингова цінова політика
6.1 Розрахункові та аналітичні завдання
6.2 Кейси
6.3 Тести
6.4 Схеми для доповнення

Розділ 7. Маркетингова політика комунікацій
7.1 Розрахункові та аналітичні завдання
7.2 Кейси
7.3 Тести
7.4 Схеми для доповнення

Розділ 8. Промисловий маркетинг
8.1 Розрахункові та аналітичні завдання
8.2 Кейси
8.3 Тести
8.4 Схеми для доповнення

Розділ 9. Логістика
9.1 Розрахункові та аналітичні завдання
9.2 Тести
9.3 Схеми для доповнення

Розділ 10. Міжнародний маркетинг
10.1 Розрахункові та аналітичні завдання
10.2 Кейси
10.3 Тести
10.4 Схеми для доповнення

Післямова
Література
Додатки