© 2002-2017 Кафедра маркетингу та УІД. Факультет економіки та менеджменту.
Scopus
2017 рік
  1. Competitive and sustainable technological development : focus on business enterprises / A.Teletov, Y. Nagornyi, N. Letunovska, O. Shevliuga // JOURNAL OF SECURITY AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2017. - Vol. 6. - № 3. - P. 491-500. (Scopus, Czech Republic)
  2. Ілляшенко С.М. Управління знаннями в системі інноваційного розвитку організації / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна, Н.С. Ілляшенко, А.О. Комарницька // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 1. - С. 231-241 (Web of Science, Index Copernicus)
  3. Golysheva I.O. Features of innovative scientific project management / I.O. Golysheva, O.F. Gryshchenko // Marketing and Management of Innovations. – 2017. – № 2. – PP. 142-150. DOI: 10.21272/mmi.2017.2-13 (Web of Sscience, Index Copernicus)
  4. Біловодська О.А. Маркетингова політика розподілу та збуту: дослідження  сутності, ролі і значення / О.А. Біловодська // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 2. – С.  85-97 (Web of Sscience, Index Copernicus)
  5. Teletov Aleksandr. Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production / Aleksandr Teletov, Ievgenyi Nagornyi, Maksym Nikonets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - P. 57-66 (Web of Science, Index Copernicus)
  6. Шевлюга О.Г. Методичні засади оцінювання конкуренції в збутовій політиці інноваційно-активних промислових підприємств України / О.Г. Шевлюга, О.М. Олефіренко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 2. – С. 26-35 (Web of Science, Index Copernicus)
  7. Karpishchenko O.I. Reverse engineering as a key for industry modernization per import substitution / O.I. Karpishchenko, O.O. Karpishchenko, T.V. Vashchenko // Marketing and Management of Innovations. – 2017. – № 2. – P. 248-258 (Web of Science, Index Copernicus)
  8. Летуновська Н.Є. Практичні аспекти бізнес-планування в системі реалізації інвестиційного проекту / Н.Є. Летуновська, О.Ю. Далечін, К.О. Бєляєва // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 3. - С. 226-235 (Web of Science, Index Copernicus).
  9. Комарницька Г.О. Вплив урбанізації на інноваційний розвиток регіонів України / Г.О. Комарницька, Ю.С. Шипуліна, Н.С. Ілляшенко, // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 3. - С. 336-345. (Web of Science)
  10. Bilovodska O. Theoretical and practical fundamentals of scientific and educational projects: a case of Ukraine/ O. Bilovodska, I. Golysheva, O. Gryshchenko, H Strunz //Journal of International Studies  2017. 10(2). – Р.119-128. (Scopus)
 
2016
  1. Olefirenko Oleg. Methodic tools to optimize marketing expenses of the innovatively active industrial enterprises in Ukraine. / Oleg Olefirenko // Problems and Perspectives in Management. - 2016. - Volume 14. - Issue 1. - P. 44-50.
  2. Illiashenko Sergii.Knowledge as a factor of organization’s competitive benefits: prospects for Ukraine / Sergii Illiashenko,  Yevhenii Rot-Sierov // Economic Annals-ХХ. – 2016. - № 156 (1-2). - P. 49-53.
  3. Ілляшенко С.М. Перспективи і загрози четвертої промислової революції та їх урахування при виборі стратегій інноваційного зростання / С.М. Ілляшенко, Н.С. Ілляшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2016. - № 1. – С. 11-21. (Web of Science)
  4. Shypulina Yu. The international and national university rankings as an constituent of university`s competitiveness. / Yu. Shypulina, O. Gryshchenko, V. Bilenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 1. - p. 183 - 195. (Web of Science)
  5. Tumalavičius, V.; Ivančiks, J., Karpishchenko, O. 2016. Issues of society security: public safety under globalisation conditions in Lithuania. Journal of Security and Sustainability Issues5(4): 545–570. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2016.5.4(9).
  6. Petrenko Elena, Shevyakova Anna, Zhartay Zhanibek, Oleg Olefirenko. Towards economic security through diversification: Case of Kazakhstan // Journal of Security and Sastainability Issues:International Entrepreneurial Perspectives and Innovative Outcomes // ISSN 2029-7017 print/ISSN 2029-7025 online // 2016, June, Volume 5, Number 4, pp. 509-518 [Internet source]. – Access mode:http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2016.5.4(1) (Scopus, Lithuania)
  7. Біловодська О.А. Особливості врахування логістичного потенціалу регіону в процесі розроблення системи розподілу на підприємстві / О.А. Біловодська, О.Ф. Грищенко, Л.О. Сигида // Економічний часопис-ХХІ. - №160 (7-8). - 2016. - С. 105-110
  8. Saher L. Development of Biodegradable Municipal Waste Separate Collection System in Ukraine to Fulfill the Requirements of the European Union Directives / Тetiana Shevchenko, Inna Koblianska, Liudmyla Saher // Journal of Environmental Management and Tourism, 2016.- V. VII. - Issue 3(15). - P. 361-369. (Scopus, Romania)
  9. Bilovodska O. Development of the Enterprise Distribution System Taking into Account the Regional Logistics Potential / O. Bilovodska, O. Gryshchenko, L. Syhyda // Marketing and Management of Innovations. – 2016. – № 2.– P. 73-79. (Web of Science)

  10. Prokopenko O.V., Bozhkova V.V., Romanyuk Ya.S. Modern Internet platforms in the field of logistic services in the Republic of Poland and Ukraine // Marketing and Innovation Management. – ISSN 2227-6718 (on-line), ISSN 2218-4511 (print), 2016. – № 3. – С. 54–65. (Web of Science)

  11. Teletov A.S. Bycicle transport as an object of ecological marketing and innovations in urban transportations  / A.S. Teletov, Yu. V. Petrushenko, V.O. Bilenco //  Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2016. – № 3. – С. 283-292. (Web of Science)

  12. Божкова В.В.  Методичні підходи до підбору персоналу на біржі праці/ В.В. Божкова// Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2016. – № 4. – С. 235-242. (Web of Science)

  13. Тєлєтов О.С. Особливості гендерно та демографічно орієнтованих рекламних текстів / О.С. Тєлєтов. С.Г. Тєлєтова. Б.А. Булатова, О.С. Река // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2016. – № 4. – С. 121-133. (Web of Science)

  14. Біловодська О.А.  Пакування в процесі інноваційної діяльності як складова управління розподілом товарів / О.А. Біловодська, Я.С. Клісінські, М. А. Молибог // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2016. – № 4. – С.  31-42. (Web of Science)

  15. Мельник Ю.М. Класифікація основних форм та видів маркетингових інтернет-комунікацій //  Ю.М. Мельник, Л.Ю. Сагер, Н.С. Ілляшенко, Рязанцева Ю.М. // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С.  43-55. (Web of Science)

 

 
2015
  1. Yeugene I. Nagornyi. Grounding the approaches to estimation of ecologically oriented innovative development (Обґрунтування підходів оцінки рівня екологічно спрямованого інноваційного розвитку ) / Tetiana V. Kasianenko, Yeugene I. Nagornyi // Актуальні проблеми економіки. – 2015. - №5. – с. 313-320.
  2. Illiashenko S.M. Knowledge management as a basis for innovative development of the company / S.M. lliashenko, Y.S. Shypulina, N.S. Illiashenko // Actual Problems of Economics. – 2015. – № 6 (168). – Р. 173-181.
  3. Olefirenko Oleg. Theoretical and methodic grounds to identity potential sales markets of innovative production for Ukrainian machine building enterprises / Oleg Olefirenko // Problems and Perspectives in Management International Research Journal. - 2015. - Volume 13. - Issue 4. - P. 63-69.
  4. Teletov O. Marketing of sport tourism / O. Teletov, V. Karpets // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №1. – P. 56-72 (Web of Science).
  5. Gryshchenko O.F. Sales promotion methods at Ukrainian market of commercial vehicles: analysis, efficiency, prospects / O.F. Gryshchenko, J. Klisinski, M.I. Bilan // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №1. – С. 167-177 (Web of Science).
  6. Shipulina Yu. Management of formation and development of innovative enterprise culture / Management of Innovations. – 2015. – №1. – P. 202-212 (Web of Science).
  7. Illiashenko S.M. Innovative process rational choice grounding in organization / Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №2. – С. 11-20 (Web of Science).
  8. Gryshchenko O. Justification of the choice of innovative marketing solutions based on the diagnosis of the problem areas of management / Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №2. – P. 21-35 (Web of Science).
  9. Teletov O., Ivanova T. Advertising and children's audience / Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №2. – P. 48-64 (Web of Science).
  10. Saher L.Yu. The methodic approach to the diagnostics of internal communications at the industrial enterprise / L.Yu. Saher // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №2. – С. 65-75 (Web of Science).
  11. Shipulina Yu., Illyashenko N. Optimization of enterprise innovation culture from the standpoint of ensuring its economic security // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №2. – С. 159-169  (Web of Science).
  12. Gaidabrus N.V. Key aspects of logistics services audit / N.V. Gaidabrus // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №2. – С. 234-242 (Web of Science).
  13. Bozhkova V., Chikalova A. Exhibition activity as an effective tool for promoting industrial products to new markets // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №3. – С. 11-19  (Web of Science).
  14. Illyashenko S., Ivanova T. Tools and methods of product promotion on the Internet: an analytical review // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №3. – С. 20-32 (Web of Science).
  15. Teletov O., Gradil A., Rud M. Innovative marketing activities in housing construction // Marketing and Management of Innovations – 2015. – №3. – P. 33-46 (Web of Science).
  16. Savchenko O. The development of measures to improve the trade and procurement activities of the enterprise // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №3. – P. 76-83 (Web of Science).
  17. Vashchenko T. The strategy of import substitution as key to the development of export potential of industrial enterprises // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №3. – С. 200-211 (Web of Science).
  18. Bozhkova V.V. Stickers as effective means of advertising / V.V. Bozhkova, A.S. Chykalova // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №4. – PP. 34-40 (Web of Science).
  19. Teletov O., Teletova S. Peculiarities of speech impact in promotional texts // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №4. – С. 49-58 (Web of Science).
  20. Melnik Yu., Korinchenko D. Analysis of the practical use of modern Internet technologies as a means of marketing communications in the B2B and B2C // Marketing and Management of Innovations – 2015. – №4. – С. 76-86 (Web of Science).
  21. Golysheva Ie., Gryshchenko O. Organizational-economic mechanism of consumer capital of the enterprise // Marketing and Management of Innovations. – 2015. – №4. – С. 209-223 (Web of Science).
 
2014
  1. Ілляшенко С.М. Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна // Економічний часопис ХХІ, 2014. - № 3-4. - С. 31-34.
  2. Ілляшенко Н.С. Формування теоретичних засад випереджального розвитку на рівні країни та підприємства / Н.С. Ілляшенко // Економічний часопис – ХХІ. – 2014. – №5-6. – С. 78-81.
  3. Біловодська О. А. Логістичне обслуговування у каналі розподілу інноваційної продукції як чинник його оптимальної структури / О. А. Біловодська, Н. В. Гайдабрус, Л. Ю. Сагер // Актуальні проблеми економіки. – 2014. – № 11. – С. 147-153.
  4. Kysil T.,Kolodka A., Rosokhata A. Import Substitution as a Means of Image Forming: Prospects Forecast of Industrial Enterprises in Ukraine / Tatyana Kysil, Anna Kolodka, Anna Rosokhata // Economics & Sociology. – Vol. 7, No 2, 2014, pp. 123-135. 
  5. Illiashenko Serhii. Corporate social responsibility in marketing researches: literature review / Serhii Illiashenko, Galina Peresadko, Olga Pidlisna, Evgeniy Kovalenko // Corporate Ownership & Control / Volume 11, Issue 4, 2014, Continued – 5. - P. 499-503.
  6. Тєлєтов О.С. Organizational and Economic Mechanism of Industrial Enterprises Social Infrastructure Management // О.С. Тєлєтов, Н.Є. Летуновська // Актуальні проблеми економіки. - 2014. - №10(160). - С. 329-337.
  7. Galina Peresadko, Olga Pidlisna, Oleg Olefirenko, Oleksandr Karpishchenko. Marketing Researches of Social Communication Forms in the Dinamics of Human Development, Economics & Sociology, ISSN 2071-789X, Vol. 7, No 1, 2014, pp. 218-228.
  8. Oleksii I. Karpishchenko', Galina О. Peresadko, Oleg M. Olefirenko. Enterprise management systems: The case ofPrimary radiology group” // Актуальні проблеми економіки. – 2014. – № 4 (154) – С. 218-228.
  9.  Olefirenko O.M., Nagornyi Ye.I., Shevliuga O.G. Methodical approach to estimation of industrial enterprises’ technical and technological development level / O.G. Shevliuga, O.M. Olefirenko, Ye.I. Nagornyi // Actual Problems of Economics. – 2014. – № 8 (158). – Р. 464–470.
  10. Information and information flows mapping as factors of the modern enterprise successful activity / O. Gryshchenko, I. Golysheva, Y. Nagornyi // Економічний часопис - XXI. – 2014. - № 7-8. - С. 20-24
  11. Bozhkova V.V., Timokhina Ya.O. Calculation synthesized effect of integrated marketing communications for industrial enterprise // Актуальні проблеми економіки. – 2014. – №10. С. 142-148.
  12. Olefirenko O.M., Shevliuga O.G. Analysis of factors affecting the technical-technological development / O.G. Shevliuga, O.M. Olefirenko // Institutional framework of the economy functioning in conditions of transformation : Collection of scientific articles. Vol. 1 – Verlag SWG imex GmbH, Nürnberg, Deutschland, 2014. – P. 263–265 (Thomson Reuters). 
 
2011
  1. Божкова В. В. Механізм стратегічного планування маркетингових комунікацій інноваційної продукції промислових підприємств / В. В. Божкова // Актуальні проблеми економіки. – 2011. - № 6 (120). – С.48-53.